כל נהג יודע כי המצבר בכלי הרכב שלו הוא החלק הכי יקר והכי דומיננטי מבחינת התפקוד הנכון של כלי הרכב. ללא מצבר, לא יועילו לו לכלי הרכב המערכות הכי יקרות והכי משוכללות שלו. המצבר הוא למעשה אחראי על התנעת המנוע והוא זה שהודות לו המכונית נוסעת.

כאשר המצבר אינו פועל כראוי, המכונית פשוט נשארת דוממת.
חשוב להכיר את הסימנים הראשונים אשר אלו מאותתים על בעיה במצבר על מנת שניתן יהיה לטפל בו בהקדם.

איך תדעו שהמצבר שלכם נחלש?

לא פעם אפשר בהחלט להבחין בסימנים מוקדמים אשר אלו מאותתים כי המצבר מתחיל להיחלש והוא בעצם נמצא במצב של 'גסיסה'. תוכלו לצפור על הצופר ולנסות לשמוע האם הצופר פועל היטב או שהוא מאותת על סימני היחלשות. אם הצופר לא ממש במיטבו, יכול הדבר להוות בהחלט סממן מובהק להיחלשות המצבר. באותה צורה תוכלו לבחון גם את האורות של המכונית. אם הפנסים לא מאירים היטב כרגיל, אות וסימן הוא כי המכונית זקוקה למצבר משופר.

מה 'גומר' לכם את המצבר בין לילה?

חשוב לשים לב כאשר יוצאים מהמכונית שלא משאירים את האורת דולקים. אורות שדלוקים למשך מספר שעות רצופות, כאשר המנוע מכובה, יכול לרוקן את המצבר לגמרי.
המצבר הריק יקדם את הנהג בבוקר עם מכונית שלמעשה לא מוכנה להתניע.
אנשים ערניים בוודאי שמים לב לדבר. מתאימים את המצבר לכלי הרכב
חשוב לדעת כי לכל כלי רכב יש מצבר מסוים. אינו דומה המצבר של המכונית למצבר של האוטובוס. המצבר של המשאית גם כן יהיה שונה וכמובן שלכלי הרכב הקטנים כמו האופנוע או הקטנוע מצבר ייחודי משלהם.
כאשר בוחרים את המצבר החדש, חשוב לדייק ולבחור את המצבר המתאים לצרכים ולמטרות. כך הוא ייתן את המענה המדויק והמושלם.

מחליפים את המצבר

אז נכון שעדיין יש אפשרות להעביר כבלים ולמלא את המצבר. אך בכל מקרה המצבר לא מסוגל לחיות לנצח ותמיד יתעורר הצורך בהחלפת המצבר.
החלפת המצבר זוהי לא ממש פרוצדורה מורכבת. מדובר בסך הכול בהוצאה של המצבר הישן והחלפה שלו במצבר חדש אשר הוא יונח במקומו.
אך למרות שזה אולי נראה כך, עדיין זה לא ממש כך. בכל זאת נדרשת הבנה ויכולת טכנית בהתקנה של המצבר החדש. לצורך כך כדאי לפנות ולהיעזר באיש מקצוע אשר מכיר היטב את התחום והוא יודע איך וכיצד המצבר אמור להיכנס למקומו החדש.

שומרים על המצבר

לאחר שאתם מחליפים את המצבר, אתם עדיין לא יכולים להיות רגועים שאתם מסודרים לשנים הבאות. על מנת שהמצבר יעניק לכם את המיטב, אתם צריכים לשמור עליו. זה אומר לפנק אותו עם מים מזוקקים, זה כולל חניה במקומות לא קיצוניים מידי מבחינת מזג האוויר וגם ניקוי והסרת האבק מידי פעם. כך המצבר יעניק את מלוא תפוקתו לאורך זמן.