1/5 - (1 vote)

השימוש בקלנועית ודרך התחזוק

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר קלנועיות שנעות ברחובות ובכבישים. הקלנועית מתאימה בשלל מצבים עבור לא מעט אנשים היא מהווה פתרון תחבורתי מצוין. כיום, בשל הביקוש הרב אפשר למצוא סוגים שונים של קלנועיות ויש חשיבות גבוהה להתאמה אישית של הרכב לכל משתמש ומשתמש. ההבדלים בין הסוגים השונים נעוצים באופן ההתנעה והנסיעה שלהם, במחיר שלהם, בגודל שלהם ובמהירות שהם מסוגלים להגיע אליה. אז איך הכי נכון השתמש בקלנועית ואיך לשמור עליה?

מה חשוב לדעת על הקלנועית?

מדובר עצם בכלי רכב שנוסע באמצעות סוללה או מצבר. כאשר הקלנועית מבוססת על סוללה – יש צורך להטעין אותה כמעט מדי יום או התאם לקצב הצריכה והשימוש בכוח של הסוללה. הקלנועיות שנוסעות עם מצבר נחשבות לגדולות יותר, כאלה שמסוגלות לנסוע מהר יותר וגם מאפשרות יותר תוספות – שני נוסעים ולא אחד, סל להנחת חפצים ורוחב נוח במיוחד. בדיוק כפי שקורה עם כלי רכב – כאשר המצבר נגמר אי אפשר יהיה להתניע את הקלנועית או לנסוע בה וצריך יהיה לפנות אל מי שעוסק בהחלפת מצברים אבל לא רק של מכוניות, אלא גם כאלה שמתאימים לקלנועיות.

למה לשים לב בקלנועית?

בדומה להחלפת רכיבים שונים כמו מצבר לאופנוע חשוב מדי פעם להגיע אל נקודת מכירה מוסמכת ולבדוק אם אין צורך בהחלפת המצבר של הקלנועית. רק איש מקצוע שמכיר את המערכות המכאניות של הקלנועיות יכול לעשות וחשוב למצוא אחד כזה שנותנים בו אמון. הוא יידע כל כמה זמן כדאי להגיע לבדיקה, זאת על סמך ההכרות שלו עם הלקוח ועם אופי הנסיעות שלו עם הקלנועית. ברוב המקרים יהיה זה אותו איש קצוע שממנה קונים את הקלנועית, לאחר שהוא סייע רבות בהתאמה אישית של כלי הרכב לכל לקוח ולקוח. הוא גם יהיה זה שייתן את הנחיות הבטיחות בנסיעה, את הוראות התחזוקה ואת מה כדאי או לא כדאי לעשות עם הקלנועית – נסיעה במהירות מסוימת, עליה או ירידה ממדרכות וכבישים, נשיאת משקלים מסוימים או הגבלה על הנהגים המורשים לנהוג בה.

טווח המחירים לשימוש בקלנועית

עצם הקנייה של הקלנועית יכול להגיע לכדי כמה אלפי שקלים, בהתחשב בדגם ובסוג המתאים ביותר. ישנם ספקים שמאפשרים שכירה או תקופת ניסיון וכך אפשר לבחון האם הקלנועית אכן מתאימה לצרכים ונותנת את המענה הנדרש. כאשר יש צורך לבצע החלפה של חלפים או רכיבים כלשהם המחירים ינועו בדרך כלל בטווח של כמה מאות שקלים וחשוב לבחון היטב את ההחלפה, את האפשרות לעשות שימוש בחלפים לא מקוריים או לא חדשים וכך להוזיל את העלויות. מה שבדרך כלל צריך לשים אליו לב הוא האוויר בצמיגים, המצבר ומערכת החשמל. אלה המערכות העיקריות והמהותיות לשם נסיעה בטוחה בקלנועית. חשוב לקחת בחשבון את מחיר העבודה או ההתקנה ובאופן כללי – מדובר בהוצאות כספים נוספים שצריכות להיכלל בחשבון הסופי שמבצעים.

תחזוקה יומיומית

חשוב מאד לקבל את כל ההנחיות הדרושות על מנת לשמור על הקלנועית תקינה וכשירה לנסיעות כל הזמן. חשוב לשמור עלי הנקייה, לוודא לפני כל נסיעה שהיא נראית טוב ושאין שום דבר שעלול להפריע לנסיעה חלקה. אין לעבור על המשקל המותר ולא מומלץ שיישב יותר מאדם אחד במקום של הנהג אם ההנחיה המפורשת היא התאמה לנהג אחד בלבד. הקלנועית יכולה לשמש נאמנה את הבעלים שלה במשך הרבה מאד זמן ובתמורה תדרוש מעט מאד – תחזוקה והתייחסות נאותות. כך הקלנועית תישאר תקינה לאורך לא מעט שנים.