נורות אזהרה ברכב שכדאי שתכירו
כלי הרכב מספק מענה מצוין של הגעה ממקום למקום והוא מחזיק מעמד במשך הרבה מאד זמן. כיום כלי הרכב מתוחכמים ומתקדמים מאד והם מבוססים על מערכות שמתחדשות עם הזמן ומספקות עבור הנהג והנוסעים חוויית נהיגה ונסיעה נעימה, טובה וחיובית. יחד עם זאת – אי אפשר להתעלם מהעובדה שהרכב הוא מכונה וככזה – עלולות לקרות בו תקלות שונות או שהחלקים שלו יסבלו מבלאי טבעי. החוכמה היא להיות קשובים לרכב, לא לקחת שום פעולה שלו כמובנת מאליה ולהשכיל לדעת את הסימנים שמצביעים על כך שייתכן וקיימת תקלה. כדאי מאד להכיר את נורות האזהרה לפני שמתחילים לנוסע ברכב, זאת על מנת להבין את המשמעות ולדעת באיזו תקלה מדובר.
נורות האזהרה ברכב
ישנן כמה נורות אזהרה אוטומטיות ברכב. חלקן מצביעות על חשד לתקלה שכדאי לבדוק בהזדמנות הראשונה שהרכב יגיע למוסך אך חלקן מתריעות על עניין שיש חשיבות בביצוע מהיר או מיידי בתיקון או בבדיקה שלו. להלן כמה דוגמאות של נורות אזהרה נפוצות שכדאי להכיר על מנת לדעת איך לפעול בכל מצב שמתעורר –
- דלק – למרות מד הדלק שמראה בבירור כל הזמן מה מפלס הדלק שבמיכל, לעיתים קורה מצב שבו המפלס נמוך במיוחד. נורת אזהרה תידלק במקביל לצפצוף שיישמע במקרה שבו המפלס נמוך במיוחד ועלול לגרום לרכב להפסיק לנסוע.
- רדיאטור – את מפלס המים והשמן ברכב חשוב לבדוק מדי פעם או לכל הפחות כל פעם שממלאים דלק בתחנה. כך שומרים על שגרה ולא שוכחים לעשות זאת. במידה ומדלגים מדי פעם על הבדיקה – תידלק ברכב הנורה המודיעה על מפלס נמוך מהרגיל.
- טיפול קרוב – המחשב של הרכב יודע בדיוק מה המרחק שהרכב נסע מאז יצא מהמפעל והחל לנסוע על הכבישים. אחת לכמה אלפי קילומטרים חשוב שהרכב יגיע למוסך לטיפול שגרתי ובדיקה מקיפה של כלל המערכות שלו.
- טמפרטורת המנוע – ישנו מנעד ברור וקבוע של הטמפרטורות המותרות של המנוע. כאשר המנוע מתחמם יתר על המידה תיתכן סכנה ולכן תידלק נורה שתצביע על כך וחשוב להישמע לה ולעצור את הרכב עד לקירור הדרוש.
מה עושים כשנדלקת נורת אזהרה כלשהי באוטו?
מי שלא מכיר את מערכות הרכב או את החלקים שמהם הרכב עשוי – עדיף לו לגשת למוסך בכל מצב של הידלקות נורת אזהרה. כך יוכל עובד מקצועי לבחון את המצב ולמסור הערכה מדויקת בנוגע למה שאירע ברכב. בהחלט ישנם מקרים שבהם נורת האזהרה נדלקה לשווא. כאשר הגיע הזמן להחליף מצבר לרכב, למשל, אז אמנם אין נורה ספציפית שמצביעה על כך בדיוק אך נורות אחרות שמושפעות ממערכות אחרות ברכב יכולות להידלק והעובד במוסך יבין בעצמו שמדובר בעצם במצבר שנגמר או עומד לקראת סיום תפקידו ברכב.
לעומת זאת, אם נדלקה נורת הדלק – חובה להגיע כמה שיותר מהר לתחנת הדלק ולמלא, זאת כדי למנוע מצב מאד לא נעים שבו הרכב פשוט יפסיק לנסוע ומילוי דלק במיכל שלו, בעודו תקוע אי שם – יהיה מאתגר אפילו יותר. הנורה הקשורה לביצוע טיפול או תיקון ברכב היא נורה שלמרות שלא מתעלמים ממנה לחלוטין – אפשר להיות יותר רגועים ולא להגיע למוסך מהר ככל האפשר. יחד עם זאת – חשוב שלא לקחת את הזמן יותר מדי ולהקדיש לכך את הזמן הדרוש.
המסקנה המתבקשת היא שנורות האזהרה קיימות על מנת לסייע לנהגים ולבעלי הרכבים להבין מה קורה מתחת למכסה המנוע ולהתריע מבעוד מועד על תקלה או בעיה. חשוב מאד להיות קשובים לנורות אלה על מנת לשמור על הנסיעה הבטוחה באוטו.